بوی بد توالت را چگونه از بین ببریم؟

وقتی بوهای نامطبوع اذیت تان می کند، بدون شک دنبال راهی برای خوشبو کردن منزل تان می گردید! گاهی بوهای نامطبوع در همه جا به مشام می رسد؛ داخل کمد لباس ها، گنجه، سطل زباله و روی فرش. در مقاله پیش رو شما را با ترفندهای موثر آشنا می کنیم که بدون ایجاد آلودگی و داشتن خطر برای سلامتی تان بوهای نامطبوع را از بین ببرید و منزل تان را خوشبو کنید.
 
ادامه مطلب ...

صعود عظیم قیچی ساز هیمالیانورد قدر ایرانی به قله شیشاپانگما

«عظیم‌قیچی‌ساز»، هیمالیا‌نورد توانمند کشور، قله‌ی 8013 متری «شیشاپانگما» در «تبت» را صعود کرد. این کوهنورد تبریزی با این موفقیت شمار قله‌های 8 هزارمتری صعود شده‌اش را  به عدد 13 رساند و تنها با صعود به قله‌ی «لوتسه» می‌تواند به عنوان اولین ایرانی نام خود را در باشگاه 8 ‌هزاری‌های جهان که تنها 31 نفر عضو دارد، ثبت نماید.

عظیم‌قیچی‌ساز این صعود را به همه هم‌وطنان تبریک گفت و اعلام کرد؛ در حال حاضر در کمپ 3 به سر می‌برد و به زودی به ارتفاعات پائین تر باز خواهد گشت. به نوبه ی خودم این موفقیت ارزشمند را به عظیم عزیز، خانواده‌ی محترمش و جامعه‌ی کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور صمیمانه تبریک عرض می نمائیم.

منبع خبر: وب سایت فدراسیون کوهنوردی ایران

کتاب «خاطرات پس از مرگ براس کوباس» نوشته ماشادود د آسیس

کتاب «خاطرات پس از مرگ براس کوباس» نوشته ماشادود د آسیس با ترجمه عبدالله کوثری از سوی انتشارات مروارید منتشر شد. کتاب مجموعه ای از فصل های کوتاه متوالی است که عناوین بسیار جالب و هنرمندانه ای دارند. ماشادود د آسیس یک نویسنده برزیلی است که به رئالیسم روانشناختی گرایش داشته و بسیاری از افراد او را بزرگترین نویسنده آمریکای لاتین در قرن 19 می دانند.

این کتاب خواندنی با این جملات آغاز می شود: «من نویسنده ای فقید هستم اما نه به معنای آدمی که چیزی نوشته و حالا مرده بلکه به معنای آدمی که مرده و حالا دارد می نویسد».

براس کوباس بعد از مرگ زندگی نامه خود را نوشته و چون به دنیای زندگان تعلق ندارد به دور از قضاوت های عادی زندگان در مورد خود به قضاوت نشسته است. در واقع نویسنده با ابن تمهید هشیارانه و بی مانند، راوی این زندگی نامه را آزاد می گذارد تا فارغ از همه دغدغه های آدمی زنده، زندگی خود را روایت کند و روایت این زندگی فرصتی می شود تا نویسنده تیزبین و متفکر با زبانی آمیخته به طنزی شکاکانه زیر و بم وجود آدمی، عواطف و هیجانات، بلندپروازی ها و شکست ها و پیروزی های او را ازکودکی تا دم مرگ پیش پیش روی ما بگذارد و پرسش هایی ناگزیر را در ذهن مان بیدار کند.

ویژگی های مثبت افراد رو بیشتر ببینیم

یکی از اساتید دانشگاه خاطره جالبی را که مربوط به سالها پیش بود نقل می کرد:

چندین سال قبل برای تحصیل در دانشگاه سانتا کلارا کالیفرنیا، وارد ایالات متحده شده بودم، سه چهار ماه از شروع سال تحصیلی گذشته بود که یک کار گروهی برای دانشجویان تعیین شد که در گروه های پنج شش نفری با برنامه زمانی مشخصی باید انجام می شد. دقیقا یادمه از دختر آمریکایی که درست توی نیمکت بغلیم مینشست و اسمش کاترینا بود پرسیدم که برای این کار گروهی تصمیمش چیه؟ گفت اول باید برنامه زمانی رو ببینه، ظاهرا برنامه دست یکی از دانشجوها به اسم فیلیپ بود.
 
ادامه مطلب ...