سیزده به در خجسته باد

سیزده را همه عالم به درآیند ز شهر

من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم


استاد شهریار

به سه چیز تکیه نکن

به سه چیز تکیه نکن: غرور، دروغ و عشق


آدم با غرور می تازد، با دروغ می بازد و با عشق می میرد.


دکتر علی شریعتی

خدایا...

خدایا، آتش مقدس شک را آن چنان در من بیفروز تا همه یقین هایی را که در من نقش کرده اند، بسوزد. و آن گاه از پس توده این خاکستر، لبخند مهراوه بر لب های یقینی، شسته از هر غبار طلوع کند.


خدایا، به هرکه دوست می داری بیاموز که عشق از زندگی کردن بهتر است. و به هر که دوست تر می داری، بچشان که دوست داشتن از عشق برتر!


خدایا، به من زیستنی عطا کن، که در لحظه مرگ، بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم. و مردنی عطا کن، که بر بیهودگی اش، سوگوار نباشم. بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم، اما آن چنان که تو دوست داری چگونه زیستن را تو به من بیاموز، چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

مردان 43 دقیقه از وقت خود را چشم چرانی می کنند!

مردان 43 دقیقه از وقت خود را چشم چرانی می کنند! محققان می‌‌گویند مردان به طور متوسط در طول این 43 دقیقه، 10 فرد مختلف را از نظر می‌گذارنند. این رقم در طول سال به 259 ساعت می ‌رسد که تقریبا معادل 11 روز است. این در حالی است این آمار در طول 32 سال از عمر مردان (بین سنین 18 تا 50 سالگی) به 11 ماه و 11 روز می‌رسد.

اما محققان در طول تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که این تنها مردان نیستند که چشم‌چرانی می‌کنند بلکه زنان نیز در رابطه با این موضوع کم و بیش فعال هستند. ‌زنان به طور متوسط در طول روز، 20 دقیقه از وقت خود را صرف نگاه کردن به 6 فرد مختلف می‌کنند. این رقم برای زنان در طول 32 سال از عمر خود به 6 ماه می‌رسد. مارک ایرلند فردی که این بررسی را انجام داده می‌گوید: «مردان به چشم‌چرانی مشهور هستند اما این نکته که آن‌ها چقدر زمان برای این کار صرف می‌کنند جالب است». وی ادامه می‌دهد: «یک سال از عمر، زمان زیادی است که آن‌ها صرف چشم‌چرانی می‌کنند».

نظرسنجی از 3000 فرد مختلف این نکته را فاش کرد که سوپر‌مارکت، مکانی است که بیشترین چشم‌چرانی در آن ‌اتفاق می‌افتد. 19 درصد مردان از این که کسی به آن‌ها خیره شود استقبال می‌کنند. این در حالی است که این رقم برای زنان تنها 9 درصد است.