بوی بد توالت را چگونه از بین ببریم؟

وقتی بوهای نامطبوع اذیت تان می کند، بدون شک دنبال راهی برای خوشبو کردن منزل تان می گردید! گاهی بوهای نامطبوع در همه جا به مشام می رسد؛ داخل کمد لباس ها، گنجه، سطل زباله و روی فرش. در مقاله پیش رو شما را با ترفندهای موثر آشنا می کنیم که بدون ایجاد آلودگی و داشتن خطر برای سلامتی تان بوهای نامطبوع را از بین ببرید و منزل تان را خوشبو کنید.
  
رفع بوی سطل زباله
سطل زباله؛ یعنی مقر بوهای نامطبوع! به خصوص اگر سطح بزرگ باشد و هر روز زباله های آن دور ریخته نشود. راه حل این مشکل، استفاده از روغن گیاهی درخت چای و روغن گیاهی اسطوخودوس است. سطل زباله را بشویید و خشک کنید. روی یک گلوله پنبه، یک قطره روغن گیاهی درخت چای و یک قطره روغن گیاهی اسطوخودس بریزید و ته سطح قرار دهید. هر زمان که احساس کردید دوباره بوی نامطبوع به شما می رسد، این کار را تکرار کنید. درخت چای ضدعفونی کننده خانگی عالی محسوب می شود که از تکثیر باکتری ها جلوگیری به عمل می آورد.

از بین بردن بوی فرش
فرش، مرکز تجمع گرد و غبار و بوهای نامطبوع است. راه چاره این مشکل استفاده از روغن گیاهی سیترونلا است. این روغن گیاهی بوهای نامطبوع را از بین می برد و هوای محیط را از میکروب و آلودگی پاک می کند. فرش را با دقت جاروبرقی بکشید. ۱۰ قطره روغن گیاهی سیترونلا را با ۱۰ قطره روغن گیاهی اسطوخودوس، ۱۰ قطره روغن گیاهی درخت چای و ۴۵۰ گرم جوش شیرین مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی فرش بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه دوباره جاروبرقی بکشید.

از بین بردن بوی توالت
برای رفع سریع بوهای نامطبوع مکان هایی مثل توالت، هیچ چیز مانند چوب کبریت کارساز نیست. برای این کار کافی است یک یا چند کبریت را روشن و سپس خاموش کنید. گوگردی که از سوختن چوب کبریت آزاد می شود، بوهای ناخوشایند را جذب و خیلی سریع از بین می برد.

از بین بردن بوی نای فضاهای بسته
برای از بین بردن بوی نا، کافی است یک عدد پرتقال و مقداری میخک تهیه کنید. برای این کار، روبانی به دور پرتقال ببندید تا بتوانید به راحتی آن را آویزان کنید. سپس میخک ها را در پوست میوه فرو کنید. توجه داشته باشید میخک ها زیاد بهم فشرده نباشد، زیرا در این صورت وقتی پرتقال خشک و جمع می شود، می افتد. ترکیبات ارگانیک فراری که در پوست پرتقال وجود دارد، در هوا پخش می شود. میوه را به مدت یک ماه در مکان خشک و خنک آویزان کنید. اگر لازم بود دوباره این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید که به جای پرتقال می توانید از گریپ فروت یا لیموترش نیز استفاده کنید.

از بین بردن بوی کمد
پوست مرکباتی از قبیل لیموترش، پرتقال، نارنگی و گریپ فروت را دور نیندازید و برای معطر کردن کمدها، گنجه ها و کابینت ها استفاده کنید. پوست مرکبات دارای مولکول های معطری است که بوی مطبوعی ساطع می کند. برای این کار پوست مرکبات را خرد کنید و داخل کیسه های نخی یا توری بریزید و داخل کمد یا گنجه قرار بدهید. هرازگاهی به آن سر بزنید و اگر بوی آن از بین رفته بود، کیسه ها را از پوست های تازه پر کنید.

از بین بردن بوهای نامطبوع آشپزخانه
آشپزخانه مکانی است که همواره بوهای نامطبوع و ماندگار گوناگونی مثل بوی گوشتی که سوخته، بوی کلم و بوی پیاز داغ در آن موج می زند. برای رفع این بوهای نامطبوع از روغن گیاهی اکالیپتوس استفاده کنید. بعد از تمام شدن کار پخت و پز، ۴ الی ۵ قطره روغن گیاهی اکالیپتوس را داخل یک نعلبکی بچکانید و کنار یا روی یک وسیله گرمایشی (مثل کتری) قرار دهید. خواهید دید که همین چند قطره، بوی مطبوعی به آشپزخانه تان خواهد بخشید.

از بین بردن بوی یخچال
مادرها و مادربزرگ های ما همیشه از جوش شیرین برای ضدعفونی کردن و نظافت منزل استفاده می کردند. علاوه بر این، شما می توانید برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال نیز از بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار ۱۰۰ گرم جوش شیرین را داخل ظرف کوچکی بریزید و در گوشه ای از یخچال تان قرار دهید. هر وقت احساس کردید دوباره بوی نامطبوع به مشام می رسد، این کار را تکرار کنید. از جوش شیرین برای خوشبو کردن فریزر نیز استفاده می شود.

رفع بوی بد کفش
برای از بین بردن بوی نامطبوع کفش ها روغن گیاهی نعناع را امتحان کنید. این روغن بوی خوشایندی دارد و باکتری هایی را که باعث ایجاد بوهای نامطبوع می شوند، تضعیف می کند. برای این کار در پایان روز، چند قطره از این روغن گیاهی را زیر کفی داخلی کفش بریزید یا قبل از پوشیدن کفش ها، داخل آن پودر تالک که حاوی ۱۰ درصد روغن گیاهی نعناع است، بپاشید. روغن گیاهی نعناع ضد باکتری و ضد ویروس است.

منبع: کدبانو/ شماره سوم/ دی ماه ۹۲/ مترجم: فاطمه مهدی پور/ صفحه ۵۰

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد